סיוע של עורך דין בהליכי פשיטת רגל

עומד בפני הליך פשיטת רגל או חושב לפנות לבית המשפט בעניין? הצטברו לחובתך התחייבויות כספיות רבות שאינך יכול לעמוד בתשלום עבורן? אתה נמצא בנקודה רגישה מאוד בחייך, שתשפיע ככל הנראה על מצבך הכלכלי לשנים רבות. כדי לדעת שההתנהלות שלך נעשית בצורה נכונה, כדאי שילווה אותך עו"ד מומחה. איתו, ההליך יתנהל בצורה המתאימה לך, ורק לך.

צור איתנו קשר באמצעות הטופס שבאתר או בטלפון 1-800-800-891

חשוב להבין: הליכי פשיטת רגל שים על כף המאזניים לא רק סכומים משמעותיים של כסף (הליך כזה יכול להיפתח כאשר נגד החייב עומדים מעל כ-13,000 ש"ח של חובות) אלא גם המוניטין של החייב מול הלקוחות שלו, העתיד הכלכלי שלו ויכולתו לשוב ולעמוד על הרגליים. וזה, מכל בחינה שהיא, לא משהו שעושים לבד.

אדם אשר, לדוגמא, רוצה לגשת למבחן נהיגה מעשי על רכב כלשהו, לא יעשה זאת ללא סדרת שיעורים אצל מורה מקצועי ומיומן; אדם שמעוניין לבצע שיפוץ כולל בבית, לא יעשה אותו מבלי להיעזר באנשי שיפוצים מנוסים; מי שרוצה להגיש דו"ח מורכב לרשויות המס, לא יעז אפילו להתחיל את המהלך ללא ליווי של מומחה מס.

מאותן סיבות בדיוק, אסור להיכנס להליכי פשיטת רגל מבלי שנמצא לידך איש מקצוע מתאים – עורך דין אשר מנוסה כבר שנים בתחום. רק איתו תוכל לדעת מה עליך לעשות, רק בעזרתו תבין האם המהלך אליו אתה נכנס כדאי לך ורק בזכותו תוכל לסיים את השלב הלא נעים הזה בחייך, כשאתה בסך הכל מרוצה ובמצב טוב. בייחוד יחסית למה שציפית. אז במה יכול לסייע לך עורך דין טוב?

לדעת מתי כדאי להיכנס להליך פשיטת רגל – ומתי לא

בניגוד למה שאולי נדמה לך, לעיתים הבחירה בהליך פשיטת רגל נמצאת בידיים שלך. לא אחת יחליט חייב כי עליו ליזום בעצמו מהלך כזה, משום שלדעתו אין לו כל אפשרות אחרת להילחץ מהבוץ שבו הוא נמצא. הליכי פשיטת רגל הם הליכים שבאים לאפשר לחייב לקום על רגליו, 'לנקות את השולחן' ולהתחיל מחדש – ולכן חייבים רבים רואים בו חבל הצלה.

אבל, לא אחת מה שנראה יפה ונוצץ בתחילה, מתברר כעונש וכבעיה לא קטנה תוך כדי התהליך ובסופו. חייבים רבים מבינים מאוחר מידי כי המהלך שעשו היה בגדר טעות פטאלית, אשר לא רק שמנעה שיפור במצבם, אלא שהחמירה אותו והפכה אותם למנודים מהקהילה העסקית לזמן ארוך.

המשמעות של הכרזה על פשיטת רגל היא מרחיקת לכת: הפושט, מאותו רגע שהוכרז ככזה, יסבול משלל הגבלות עסקיות, יהיה חייב לעמוד בהתחייבויות רבות, יצטרך לתת דין ודברים לגורמים רבים ולמעשה יתנהל בצורה אחרת לחלוטין ממה שהיה רגיל אליו עד היום. ולכן, יש לשקול לעומק את ההחלטה האם לגשת למהלך כזה.

עורך דין מומחה לפשיטות רגל, יוכל לסייע לך בקבלת ההחלטה הנכונה. הוא יבחן איתך, בארבע עיניים, את התמונה הכלכלית כולה ולפיה יחליט האם יש צדק בדבר. גם במקרה בו ההחלטה התבצעה על ידי אחד מהנושים, הוא יוכל – במידה וזה אפשרי וכדאי – למנוע את המשך ההליך או לכל הפחות לעכב אותו ולשנות את כיוונו.

לדעת שיש לצידך מישהו שמייצג אותך נאמנה

רק המחשבה על כניסה לגוב האריות – למקום בו כל הנושים שלך נמצאים ומחכים לתשובות, ועכשיו – יכולה להביא כל אדם לכדי חרדות עצומות. ובתוך כל זה, הוא צריך לדעת כיצד לענות, להיזהר לא להיכשל בלשונות וחשוב מזה: להציג את הדברים החשובים כמו שהם, כדי להיחלץ ממצב הביש. זהו מצב בלתי אפשרי עבור אדם לא מנוסה.

כאשר נמצא איתך עורך דין מומחה, לא תצטרך לעבור את כל זה לבד. למעשה, כל נושא הצגת הטיעונים ושמירה על האינטרסים שלך, ייעשה על ידי עורך הדין עצמו, בשמך ובהתאם לסיכומים שהתגבשו ביניכם בארבע עיניים, לפני שהחל כל ההליך והלחץ גבר. כך, גם מאסיפות הנושים – מהמצבים הכי לא נעימים בהליכי פשיטת רגל – תוכל לצאת בשלום.

הוכחת תום הלב

ברור לכל אדם, עם או בלי ניסיון בתחום, כי הליכי פשיטת רגל יכולים להפוך, עבור החייב, הזדמנות נפלאה להתחמק מתשלום. כלומר: החייב יכול לנצל את ההליך הזה כדי להגיד שהוא לא יכול לשלם – וכל חובותיו יימחקו, בסופו של דבר. כך לפחות יכולים לחשוב חייבים מסוימים ולכן, הוכחת תום הלב היא אחת החשובות והמרכזיות בהליך כזה.

תום לב מתייחס כאן למצב אליו נקלע החייב ולדרך שבה הוא הגיע לאותו מצב. כלומר: אם ניסה בכל יכולתו לשלם את חובותיו ופשוט לא הצליח, הרי שפעל בתום לב. אך אם לא עשה כך וניסה להתחמק מתשלום ללא סיבה – הרי שהוא אינו תמים ולכן עליו לשלם את הכסף מבלי לזכות להגנה כלשהי. וזה, ללא ספק, אחד המצבים הגרועים ביותר אליהם יכול להגיע חייב במסגרת הליך פשיטת רגל.

מתי עורך הדין נכנס כאן לתמונה? הנושים השונים ינסו בוודאי להוכיח בפני הערכאה אשר מנהלת את ההליך, כי החייב פעל שלא בתום לב – כלומר, שאין לו שום זכות להצהיר על עצמו כפושט רגל וכי עליו לשלם את החוב באופן מיידי. אם ינסה להתמודד עם העניין לבדו, ככל הנראה הוא לא יעמוד בהתקפות הקשות מכל הצדדים.

בעזרת עורך דין מעולם פשיטות הרגל, אותו חייב יידע שהוא מוגן וכי יש מי שיוכיח כי פעל בתום לב. הוכחת תום הלב, במקרים רבים, אינה פשוטה כל כך להוכחה ורק אדם אשר מעורה בתחום באמת ובתמים, עורך דין שמגיע מעולם זה, יוכל לדעת כיצד לעשות זאת.

על פי כל אלו, ברור מדוע נוכחותו של עורך דין בהליכי פשיטת רגל היא לא המלצה, אלא חובה. זכור תמיד כי יש שני צדדים למטבע, וכי לנושים יהיו כנראה עורכי דין משלהם, שינסו להוכיח את אשמתך בכל דרך. אל תעמוד מולם לבדך, כי זה פשוט לא יצליח: שכור את שירותיו של עו"ד מקצועי ותדע שאתה בדרך הנכונה.

כתיבת תגובה